Anställda

Fredrik jobbar främst med gudstjänster och undervisning. Han är i grunden teolog och har tidigare arbetat på ÖTH. Fredrik kommer ursprungligen från Örebro och är gift med Emmelie. Sedan hösten 2017 bor de mitt i Rimforsa tillsammans med dottern Tovelina och sonen Mose. Han jobbar också som fotograf och på fritiden tycker han om att cykla och umgås med människor.

Tjänstledig 21 aug 2023 – 21 aug 2024

Mail: pastorfredrik@brokyrkan.org
Telefon: 0709 – 63 19 54

Sarah ansvarar för bön, barn- och familj och hemgrupper, samt predikar regelbundet. Hon har pastorsutbildning från Örebro teologiska högskola. Innan teologistudierna arbetade hon som bibelskolelärare inom missionsorganisationen Ungdom Med Uppgift. Hennes första pastorstjänst var i Skarpnäck i Stockholm som barn- och ungdomspastor. Sarah kommer från Kil i Värmland och bor sedan november 2020 i Rimforsa. På fritiden tycker hon om att spela innebandy, spela sällskapsspel och fika med vänner.

Mail: pastorsarah@brokyrkan.org
Telefon: 0725 – 009260

Mattias är ungdomspastor i församlingen, en av predikanterna och ansvarar även för omsorgen och samlingar för äldre och daglediga. Han är gift med Petra och har tre tonårsbarn. Mattias läste till pastor på Örebro teologiska högskola och har arbetat som pastor i både Karlstad och Rimforsa tidigare. Familjen har varit missionärer i Sydafrika där de jobbade med Evangeliska frikyrkans arbete i södra Afrika. Efter att de senaste tre åren arbetat som programkoordinator för biståndsorganisationen Hjärta till Hjärtas internationella arbete är han sedan september 2023 återigen en del av församlingens pastorsteam. På sommaren spelas det mycket golf och åks en del skateboard och på vintern spenderas mycket tid i Idre för att åka slalom och njuta av lugnet fjällen har att erbjuda. Mattias är även deltidsbrandman i Rimforsa.

Mail: pastormattias@brokyrkan.org